Tuesday, December 31, 2013

Travelogue 2013 : Melaka - trip January 2013 (Part 1)

Assalamualaikum..

Since dah kawen ni, kita dah mula merancang perjalanan ngan husband kita nk g jalan2 kat semua tempat kt negara ini kalo ade kesempatan. kalo dulu bukan xpernah berjalan selalu pergi tetapi bersama family dan time tu sibuk study semua malas nk updated2 blog nie..hehehe.. sekarang ini dah kerja, dah kahwin nk la updated blog selalu leh jadi ia sebagai diary kami suami isteri..hehehe..
At least setiap kenangan kami tercipta di sini.. nanti ada masa saya pon akan tuliskan balik pertemuan saya dengan suami.. berkongsi gambar kenangan kahwin saya dengan suami semua disini.. sebagai kenangan abadi untuk diri sendiri..hehehe.. tngok macam bersemangat je kan menaip itu ini.. tapi xthu la cmana gayanya.. insyaallah aku akan cuba luangkan masa setiap weekend ari sabtu menulis satu entry di blog ku ini... kenangan kami mesti diabadikan boleh buat tatapan anak2 ku nanti..haahahaaah...

Ok..sebenarnya percutian kali ini tidak dirancang pon oleh kami nak ke mana2.. tetiba husband kita call kata kawan2 dia ajak sambut new year kat Melaka.. dia pon ajak join diaorang..kiranya kami pergi sebanyak 3 couple la.. semua masih belum mempunyai cahaya mata. aku memg on je sebab lagipon aku sure bosan punya kalo dok umah pon.. sebab takut tetiba bos dia paksa dia kerja ke.. selalu kadang2 ari ahad pon dia kena kerja.. maklumla dia kata cari husband keja site isteri kena la faham.. nak x nak diamkan ajalah sbb aku pon dari bidang yang sama.. kan marah2 buat cari gduh kitaorg suami isteri jer..hoho..aku dengan semangatnya menawarkan diri ingin mencari hotel/resort kt melaka yang ade 3 bilik.. husband aku memg tahu dah ak memg selalu berjalan dan semangat bab2 mencari hotel.. pilih punya pilih jumpalah Bayou Lagoon Park Resort. Bagi aku sangat murahlah sebab apartment 3 bilik cuma rm332.50 untuk 1malam dekat agoda.com.. kiranya setiap couple hanya bayar rm110 je.. dahlah include breakfast lak tu.. kt mana nk cari hotel2 kat malaysia ni selalu pakej macam tu sekali breakfast.. payah nk jumpa kan..huhu..

Balik ofis ari selasa tu, kami pon berkemas2 la baju2 nak dibawa ke sana.. hehe.. tp xleh gerak terus sebab saya kena menunggu customer datang ke umah untuk membeli baju..dia nak COD sbb nk pakai hari New Year tu katanya.. kita layan customer kita dengan baik sure nanti dia beli lg dengan kita kan.hehee.. lepas settle semua bertolak ke Melaka jam 9.30 malam dari KL 2 jam jer..sampai je Melaka terus sahaja kami berhenti makan kejap kt kedai asam pedas power. makanan kat c2 best cuma bila dah malam2 sangat saya xlalu nk makan nasi.. sambil2 lepak kat situ jam dah pukul 12. tngok fireworks dari situ jer..sebab nampak dah xperlu nk g ke Dataran Pahlawan..hehee.. hbis je fireworks memasing sbuk nk balik check in jelah sebab badan pon penat semua balik bekerja terus ke Melaka. En husband pon mata dah mengantuk2 dah.. Saya dalam hati berdebar jugak harap2 hotel kami nak duduk ni oklah.. kan segan kt diaorg nanti kan hotel x ok kena kutuk plak.. alhamdulillah.. sampai2 semua suka view kat sini..siap puji lagi pandai wani carikan hotel murah dan cantik.. bangga plak diri ini..hahaah..

ni posing maut dari kami berdua masa kat hotel.. hahaa.. mcm pose amik pic pengantin ritu jer..hahaaa


ni lah En husband ku dan kawan2 dia. actually yang hujung tu pak sedara dia tapi dia rapat macam kawan jugak la yer..


Dah2 masuk tido ok.. esok sambung perjalanan seterusnya.. hahahaa... ok gudnite korang..heheee...
kita sambung next entry yer :)












No comments:

Post a Comment